Szájsebészeti kezelések

Professzionális fogászati szolgáltatások!

Szájsebészeti Kezelések

Szájsebészeti kezelések, melyek a Dentium fogászati rendelőnkben is napi szinten folynak a következők:

•    Fogak illetve foggyökerek extratciója (eltávolítása) mely lehet egyszerű foghúzás vagy sebészi feltárásban elvégzett fogeltávolítás.
•    Fogak megtartó kezelése sebészi módszerrel.
•    Állcsontok fogeredetű gyulladásos elváltozásai és cisztái.
•    A visszamaradt fogak sebészi eltávolításai különös tekintettel a bölcsességfogakra.

Foghúzás

foghúzás Budapest

A beavatkozásról:
A foghúzás mindig érzéstelenítés (általában helyi) mellett történik.
Az érzéstelenítő hatása alatt tilos az étkezés, ugyanis ekkor a szánkban komoly sérülést tudunk okozni a bénultság következtében, úgy, hogy annak nem is vagyunk teljes tudatában.

A beavatkozást követő viselkedésről:
A foghúzás napján tilos a szánkat öblögetni, hogy ne hátráltassuk a foghúzás helyén kialakult vérömleny kialakulását.
A foghúzás másnapjától fokozottabb szájhigiéniát javasolunk, vagyis többet, és alaposabban mossunk fogat.
A beavatkozás után a páciens érzékelhet enyhe hőemelkedést, esetleg láz is jelentkezhet nála.
Ilyenkor szükség esetén lázcsillapító, esetlegesen gyulladáscsökkentő gyógyszert is bevehetünk. A foghúzást követő fájdalmak enyhítésére nyugodt szívvel javasoljuk egy szem fájdalomcsillapító bevételét.

Ha kérdése van, vagy valamilyen nem várt komplikáció lépne fel, ne hezitáljon, azonnal hívjon minket.

Gyökércsúcs rezekció

gyökércsúcs rezekció BudapestA beavatkozásról:

A beavatkozásra akkor van csak szükség, ha a fog panaszai konzervatív úton nem orvosolhatók. Ilyen eset például, mikor a gyökércsúcs körül krónikus, sipolyozó gyulladásos folyamat áll fenn.

Szintén rezekciót végezünk, ha a fog gyökércsúcsa állcsonti cysta üregébe ér, és a fog megtartása mellett döntünk. A rezekciót gyökércsúcs-amputációnak is nevezik.

A fog előkészítése után (gyökértömés) a gyökér csúcsát távolítjuk el sebészeti úton úgy, hogy közben ennek közvetlen környezetét is kitakarítjuk.

A műtét célja a fog megtartása, korlátolt funkcióképességének biztosítása.

Cysectomia

císectomia Budapest

A szájüregben sokféle, változatos cystával találkozhatunk.

A leggyakrabban előforduló forma a gyökércsúcson megjelenő úgynevezett Radicularis cysta.

A művelet sebészi feltárással történik, mely során a cystát eltávolítjuk, környezetét megtisztítjuk.

Szükség esetén gyökértömést, disszekciót, rezekciót végzünk.

Fogreplantáció

fogreplantáció Budapest

A helyéről baleset következtében eltávolodott fog visszahelyezése az alveolusba, és sínezése.

Frenulectomia, frenulotomi

A lenőtt ajak, nyelvfék felszabadítása műtéti úton.

Bölcsességfogak eltávolítása

A bölcsességfogak eltávolításáról:
Majdnem minden embernek formálódik bölcsességfoga, azonban ezek a fogak sok esetben csak részben, vagy egyáltalán nem törnek át a fogínyen, és így nem vesznek részt a rágófunkcióban. Ennek oka egyszerűen az, hogy több fogunk van, mint amennyi a szánkban elfér.

bölcsességfog eltávolítás BudapestEnnél fogva a bölcsességfog miatt különféle problémák léphetnek fel:
•    A bölcsességfog egy része jelenik meg a szájban, nagy része az íny alatt marad, ezért a szájban előforduló baktériumok könnyen beférkőzhetnek az íny alá, s ezzel gyakran súlyos gyulladást okozhatnak.
•    A helyhiány miatt a bölcsességfog növekedés közben nyomást gyakorol a meglévő fogakra, ennek eredményeképp az elülső fogak torlódhatnak.
•    Ezeken kívül az ínyen át nem törő bölcsességfog esetekben cysta kialakulásához vezethet, mely a szomszédos fogak egészségét is veszélyezteti. Ennek megelőzéséért kérjük, hogy keressen fel bennünket.

Jól felszerelt rendelőnkben gyorsan, fájdalommentesen orvosoljuk, illetve megelőzzük a bölcsességfog okozta gondokat.

A Szájsebészeti-Kezelések sorozatban a témánk ezúttal a gyökércsúcs-eltávolítás. Bármennyire is több bizalommal vagyunk ma a fogászati kezeléseket illetően mint 10-20 évvel ezelőtt, a fogászati rendelők látogatása a mai napit nem tartoznak a kedvenc időtöltéseink közé, hogy a szájsebészetet már meg se említsük. Pedig az elmúlt 20 évben sok új technológiát, új eszközöket és módszereket alkalmaznak a szájsebészeti és fogászati kezelések során, melyeknek egyetlen célja az, hogy a kezeléseket minél egyszerűbbé, hatékonyabbá és fájdalomentesebbé tegyék a páciensek számára.